Monday, June 6, 2011

10 hari 10 perkara - hari 6: 10 benda yang wajib ada dengan aku

ooohoooii! hari ke6 sudah!
4 hari lagi
heee syok gak tlis entry yang dah di bagi tajok
HAHAHAH

oke nak cakap pasal
10 benda yang wajib ada dengan aku
tak boleh idop kalau tak ada nihh

1. wallet. dalam wallet aku sume benda penting ada. termasuk la tiket2 wayang yang ada 1001 kenangan.

2. nokia e63 + csl xtau nama. henpon nih da macam diary aku dah. sume benda aku tulis dalam tu, luahan hati, tarikh2 penting, senarai hutang, gambar2, lagu dan mesej2 yang aku sayang nak padam.

3. jam. aku sayang semua jam aku. aku jenis suka jam yang pelik2 sikit. kalo tak pakai jam time kua umah, memang rasa tak kena lah tangan aku nih.

4. bantal pelangi hati. tak boleh tido kalau tak ada benda ni. kalau tido pelok kuat2. lena la tido sampai pagi, HAHAHA

5. gambar mak abah. hahaha. ini wajib ada dalam wallet. biasenya kalau exam and rasa takot tak boleh jawab, tengok gambar mak abah dulu, ceeewaahhh!

6. dentyne. lantak la salah eja. ala yang gula getah tu ha. aku cam addict sket gn benda nih. tapi tak ada lah sampai gigil badan bila tak dapat. selalu kalau keluar mesti kunyah. dulu time kelas, tiap2 pagi mesti beli . kalo tak, rasa semacam je tak dapat. HAHA

7. earphone smiley. benda ni tak lah selalu ada dengan aku, tapi kalau aku jalan jauh2, benda ni tak leh tinggal. kene bawak sebab aku suka dengar lagi bila jalan jauh2 ni. sodappp sket tido bila ada artis dodoi gn lagu2 mereka. HAHA

8. baju t-shirt yang mak belikan. ada satu baju ni, memang aku sayang sebab mak aku belikan. *sblum ni pun duet mak jugak* HAHAHA. tapi yang ni special sebab mak pilih. aku nak yang murah, mak aku bagi yang lain. die pilih. g mana2 wajib bawak! dan aku selalu pakai :)

9. duit. ini benda sangat penting. pegi mana2 kalau tak ada duet memang susah. aku paling sikit pun kalau kua umah kene bawak rm5. takot ape2 jadi naya aku nanti

10. lasttttt sekali, benda yang aku tak boleh hidup kalau tak ada benda ni, orang2 yang aku sayang dalam hati. mana2 aku pergi, mesti aku akan bawak dorang sekali. kemana saja. dalam hati aku. sentiasa ada kat situ. aku mati tanpa mereka.

tamat la sudah bebel bual bicara hari ke6
nantikan hari ke7!
dadadididudu

No comments: