Monday, November 2, 2009

peristiwa + emosi + punca + kesan = diri aku!

padan gn muke ko!
tu la..
stdy malas!
sibuk gn on9 die jerk..
pastu main2...
bongok ko nih!!

aku ase result aku mmg jtuh la kali ni..mimpi jer nak capai target..g mam la kan ha!hmm...salah aku..n ni la akibatnye..bkn nak stdy tol2..weh!sedo sket diri ko tu...ko tu kt kolej jerk..ingt senang ke nak idup????sedo sket!!!argghhhhhhhh!!!!!!!!

aku kene stdy tol2 nih..tp aku ni bkn tol sgt..hangat2 taik aym..lg bgus taik hanjeng!berangan nak pointer tinggi..tp stdy cm hmpeh..bek xpyh..sibuk kejar bnda lain..buat kerje gile..blaja mls!sibuk pk nth pe2..bodoh aku nih!!hish!susah je lahir kt dunia ni..rugi je mak aku beranak kan aku dlu..bkn sejuk perot,,panas agknye!sume slh aku!mintk2 la aku sedar..pasni kene stdy tok exm...

........................................................................................................................................

hmm....
akrg aku ase lemah sgt,,mybe sebab 'kekuatan n kelemahan' aku da xda dengan aku..yg ada dgn aku skrg just 'semangat' aku..aku tkut ilang die pulak..aku layan die cm aku layan 'kekuatan n kelemahan' aku tu dlu..aku tkut 'semangat' aku buat mcm ape yg 'kekuatan n kelemahan' aku buat kat aku..tingglkan aku..biakan aku mati sorg2..aku takut...

hmmm...
tp aku xleh pk bkn2..'semangat' aku pun da ckp,,yg die xkan buat mcm tu kat aku..die akn ada tok aku..tok naikkan semangat aku bile aku down..tok wat aku senyum n bersemangat tok lalui hari2 aku..walaupun tanpa 'kekuatan n kelemahan' aku lagi...hope die xtingglkan aku..aku syg die sgt2..mcm adik aku..aku syg die mcm aku syg sgt2 kat 'kekuatan n kelemahan' aku dulu..they are the person who buat aku ase idup..they are..tp aku ada 'semangat' aku je..mintk2 'kekuatan n kelemahan' aku akan balik pada aku nnti..xkire la brape lame..

........................................................................................................................................

malasah terbesar aku..yg melibatkan maruah aku..akhrnya aku da dpt luahkan..kat beberapa org yg aku benar2 bole percaya akn jage maruah aku..mula2 aku citer kt mereka yg aku ase mmg bole jd tmpt aku luahkan smua..then aku crita kt roomate aku,,aku takot kantoi..bek aku citer dlu..mule2 slh sorg dri dorg ni xdpt trime..tp aku tau..die sygkan aku..nak aku berubah..aku tau aku kene berubah..tp bkn sekarang..aku perlukan masa...tp aku akn cube..aku syg kwn2 aku..aku tau dorg syg aku gak..

bnda ni mmg bukan smua dpt terima.,.tp..aku akn jelaskan pd dorg..n aku tau dorg akn paham gn keadaan aku sekarang...


tubuhku masih utuh dipentas ni
mengharap akn terus utuh
menjalani idup yg penuh berliku
melalui waktu yg penuh cemburu..
dan aku tetap akn mencari siapa diriku :)

2 comments:

Aja said...

ko ni..
ko nak tau x..
Bca blog ko ni betol2 menyakitkan hati aku..

Bley tak ko sedar cikit..
Wey lama mana ko nak bergantung dengan org wey???
Andai kate allah tarik semangat ko jugak ko nak buat apa??? bunuh diri???
ko x fikir ke parent ko yg pecaya kat ko hantar ko belajar jauh2 dengan penuh harapan???

Seriously bg aku ko la kwn aku yg aku rsa pling setia sekali.. N aku berpegang dgn janji aku, aku xkan bgtau dkt sape2 pun hal hri 2..
but please..
For once ko pkir psl diri ko..
Pikir psl msa depan ko..
Ko ingat dgn diploma boleh hidup kE???
Kalo la ko tgk mcmmana tingginye pointer bdk2 IJAZAH tau ko mesti takut..

Jgn menyesal kemudian hri wey..
Jgn disebabkan "dia" pergi ko nak down..
Buktikan dkt dia wey yg ko ni bkn kosong wey..
Org yg bijaksana dia x pndng harta (hadiah ko bg sume)
Tp org yg bijaksana dia tgk akal wey..

SORRY WANI.. AKU CKP MCM NI BKN NAK SAKITKAN HATI KO..
AKU NAK KO SEDAR..
JGN DISEBABKAN "DIA" KO HILANG MSA DEPAN.. HARAPAN FAMILY KO SUME..
KALO KO NAK MARAH PUN SUKE HATI KO LA..
AKU JUST NAK NASIHAT KO AS YOUR FREIND..

Saya.Me.Aku said...

thnks babe..ur advise sgt2 berguna..
aku sdr tu sume..
n thnks cz tegur aku..
baru aku nmpk yg aja aku ni da besar..
ckup matang..
thnks lot :)

aku xkan mrh org tgur aku..
tu la tugs kwn kan..
aku tau aku terlalu bgntung gn org..
aku akn cube ubah tuh..
aku tau aku kene belajar idup sndirik..
dun werry k..
i will :)

thnks frenz..
thnks a lot..
luv u!