Tuesday, July 7, 2009

Aku...Musik…Hidup

Musik..
Terlalu sukar kadang kala untuk kita terjemahkan perkara ini..pada orang biasa, musik ialah sekadar untuk hiburan..tapi pada aku..musik lebih daripada itu.Musik pada aku merupakan satu medium yang boleh aku gunakan untuk menyampaikan apa yang aku rasa kerana tidak semua perkara aku boleh ungkapkan dengan kata-kata..dengan musik, aku boleh sampaikan apa sahaja yang aku inginkan…

Dengan musik juga, aku merasa bagai berada di satu dunia yang lain..dunia yang aku ciptakan sendiri..dan sebenarnya, musik telah merubah diri aku..lagu-lagu yang aku mainkan penuh dengan makna..dan tanpa kita sedari dengan musik sahaja sudah dapat membuatkan kita merembeskan air mata…begitu juga aku..

Aku dan musik..walaupun aku bukan penyanyi,pemusik mahupun pengubah lagu, makna dalam sesebuah lagu itu kadang kala memberi makna mendalam tentang hidupku..bagai menceritakan tentang kisah hidup aku sendiri…kadang kala…musik lebih memahami aku..dari situlah juga aku belajar untuk hidup dan bagaimana untuk menjadi manusia yang penuh dengan makna..

Entah kenapa aku rasakan musik itu penuh dengan makna..mungkin kerana kenangan lama yang aku abadikan bersama lagu-lagu..lagu-lagu itu terus menjadi halwa telinga aku dikala aku rindu..dan sekarang,semakin banyak lagu yang menjadi makna hatiku..kerana musik,kasih aku berpadu..kerana musik,jiwa aku bersatu dalam waktu dan duniaku..

I LOVE MUSIC!

Sesekali alunan itu menggoncang jiwa retakku..memainkan kembali irama yang dahulu pernah bertalu..kadang kala ku biarkan saja ia mengocak jiwa sepiku ini..agar aku tahu kerana rentak itulah aku terus mencari diriku….

No comments: