Thursday, September 6, 2012

mimpi datang saat rindu bertandang

dua bulan
dua bulan lepas dia suruh aku pergi
jangan ganggu dia lagi
dia tak tahu agaknya apa yang dia minta
bakal buat aku jadi gila
tapi aku turutkan

dua bulan
aku tahan hati aku dari ungkapkan rindu pada dia
bukan mudah

aku mimpi setiap kali aku terlalu rindu
sampai air mata turut menemani mimpi aku
sedih
hanya mimpi yang boleh ubat sedikit rindu aku pada dia

luar dia bahagia, dalam mimpi dia bahagia
aku hanya menyorot mata
melihat dari kejauhan kebahagiaan dia

aku? usah tanya
aku tak derita
cuma sunyi mengenang salah sendiri
tengok kiri kanan orang bahagia
terbayang kalau aku masih dengan dia

dia minta aku pergi
aku pergi
dia minta aku diam
aku diam
tapi satu, dia kan dapat buat aku
berhenti sayangkan dia

tolonglah, kalau dapat satu peluang
aku ingin kau temani hari aku
seperti mana yang sepatutnya kita lalui

berangan benda tak pasti
berharap benda tak akan datang
mustahil,
tapi jangan lupa 
aku tak kan pernah putus asa untuk menanti kau
sampai kau lelah, dan datang pada aku

dan aku terus tunggu selagi aku mampu
sebab hati aku bukan semudah itu nak terima orang lain.

aku masih sayangkan kau, keding :'(


No comments: